Oliy ta’limda tyutorlik faoliyati yangi bosqichga o‘tmoqda: O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 656-son qarori (17-oktabr, 2025-yil) bilan OTMlarda tyutorlikni tartibga soluvchi yangi Nizom va uni takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasi tasdiqlandi. Reja 2026-yildan boshlab tyutorlar uchun KPI — samaradorlik indikatorlari va reyting tizimini joriy etishni, raqamli monitoringni yo‘lga qo‘yishni nazarda tutadi.
Nizom: vazifalar, vakolatlar va talablar aniqlashtirildi
Hujjat tyutorlikning maqsad va vazifalarini aniq belgilaydi: talabaning shaxsiy rivojini qo‘llab-quvvatlash, kasbga yo‘naltirish, tarbiyaviy ishlarni tizimli tashkil etish va muammolarni erta aniqlab, ularni hal etishga ko‘maklashish.
Tyutorlar talabalarning ta’limi, tarbiyasi, yashash va ijtimoiy masalalarini o‘rganib, ularni bartaraf etishda faol ishtirok etadi. Shu bilan birga, ular amaldagi qonunchilik hamda OTM ichki qoidalariga qat’iy rioya etishi shart.
Lavozimga qo‘yiladigan malaka talablariga oliy ma’lumot, pedagogika va psixologiya sohasida kamida 3 yillik tajriba, davlat tilini mukammal bilish kiradi. Shaxsiy fazilatlar — intellekt, madaniyat, vatanparvarlik va tashabbuskorlik — alohida e’tiborga olinadi.
2025: tayyorgarlik va talabalar bilan hamkorlik
2025-yil davomida OTMlarda tyutorlik tizimini amaliy jihatdan mustahkamlashga qaratilgan ishlar bajariladi. Asosiy yo‘nalishlar:
- Har bir kurs vakillaridan iborat “Kurs qo‘mitalari” tashkil etilib, talabalar muammolari va qiziqishlari muntazam o‘rganiladi.
- Talabalar bildirgan fikrlar asosida “Muammolarni bartaraf etish dasturi” ishlab chiqiladi.
- Talabalar uchun maxsus ijtimoiy platforma va mobil ilovalar yaratiladi.
- Medialaboratoriyalar hamda “Yetakchi va faol talabalar maktabi” faoliyati yo‘lga qo‘yiladi.
- “Bir ziyoli — 10 talabaga ma’naviy ustoz” tizimi joriy etiladi.
- Musiqa va raqs ansambllari faoliyati tashkil etiladi.
- 2025/2026-o‘quv yili davomida “O‘zbekiston Qahramonlari” darslari o‘tkaziladi.
2026: KPI, reyting va raqamli monitoring
2026-yilda tyutorlar faoliyati uchun samaradorlik indikatorlari (KPI) ishlab chiqilib, reyting tizimi joriy etiladi. Eng yuqori reytingni qo‘lga kiritgan tyutorlar rag‘batlantiriladi, past ko‘rsatkichli xodimlarga jazo choralari qo‘llanadi. Eng samarali pedagoglar xorijga tajriba almashish uchun yuboriladi.
Tyutorlar ishini onlayn monitoring qilish imkonini beruvchi raqamli platforma ishga tushiriladi. Bundan tashqari, “Amir Temur vorislari” sport ko‘rik-tanlovining nizomi ishlab chiqiladi va har bir hududdagi bittadan OTMda harbiy sport maydonchalari tashkil etiladi.
Hujjat shuningdek har yili o‘tkaziladigan “Eng yaxshi tyutor” tanlovini nazarda tutadi.
KPI tizimi: maqsad, mexanizm va boshqaruv sifati
Rejani markazida turgan KPI — tyutorlikni natijaga yo‘naltirish vositasi. Indikatorlar bo‘yicha tuziladigan reyting tizimi mas’uliyatni oshiradi, resurslarni samarali taqsimlashga yordam beradi va muammolarni raqamlar orqali ko‘rsatadi. Raqamli platforma esa ma’lumotlarni to‘plash, tahlil qilish va jarayonni shaffof boshqarishga xizmat qiladi.
Kutilayotgan ta’sir: talaba markazidagi tizim
- Talabalarga nisbatan shaxsiy yondashuv kuchayadi.
- Muammolar tezkor va samarali hal etiladi.
- Ma’naviy-axloqiy muhit, vatanparvarlik va faol fuqarolik pozitsiyasi mustahkamlanadi.
- Tyutorlar faoliyati tizimli va o‘lchab bo‘ladigan mezonlar asosida boshqariladi.
- Malaka talablari bo‘yicha qat’iy nazorat o‘rnatilib, sifat ko‘rsatkichlari yaxshilanadi.
Ushbu islohotlar 2025–2026-yillarga mo‘ljallangan dastur doirasida oliy ta’lim tizimini modernizatsiya qilish, talaba va tyutorlar o‘rtasidagi aloqani kuchaytirish hamda universitet muhitini yanada samarali boshqarishga qaratilgan.














Javoblar (0 )